RSPO

Ko patiesībā nozīmē RSPO – sertificēta palmu eļļa ? RSPO ir  vispasaules organizācija, kurā ir vairāk nekā 4000 organizāciju. Dalībnieku vidū ir tādas NVO kā WWF, Oxfam Novib,  Solidaridad , IUCN, kā arī tādi uzņēmumi kā  Ahold , Unilever, Mondelez, Wilmar, Sime Darby un finanšu institūcijām . Šīs organizācijas kopā  ir  izstrādājušas  ilgtspējīgas  palmu eļļas ražošanas un tirdzniecības noteikumus  ,  Ilgtspējīgas palmu eļļas ražošanas principus un kritērijus .  Palmu eļļas ražotāji, kas ražo saskaņā ar šo standartu, var iegūt sertifikātu atbilstoši šim standartam.

RSPO ir globāla bezpeļņas iniciatīva, kas apvieno ieinteresētās puses no septiņām palmu eļļas nozares nozarēm: eļļas palmu audzētājus, pārstrādātājus vai tirgotājus, patēriņa preču ražotājus, mazumtirgotājus, bankas/investorus, kā arī vides un sociālās nevalstiskās organizācijas (NVO). ), izstrādāt un ieviest globālus standartus ilgtspējīgai palmu eļļai.

RSPO galvenais mērķis ir “veicināt ilgtspējīgas palmu eļļas izaugsmi un izmantošanu, izmantojot sadarbību piegādes ķēdē un atklātu dialogu starp ieinteresētajām pusēm”.

RSPO   ir izstrādājusi vides un sociālo kritēriju kopumu, kas uzņēmumiem jāievēro, lai ražotu sertificētu ilgtspējīgu palmu eļļu (CSPO) . Pareizi piemērojot, šie kritēriji palīdz samazināt palmu eļļas audzēšanas negatīvo ietekmi uz vidi un kopienām palmu eļļas ražošanas reģionos.